ikle

tett

Wednesday, May 21, 2008

PERMAISURI ANNE BOLEYN
Permaisuri Anne Boleyn adalah isteri ke2 Raja Henry VIII yg memerintah England. Permaisuri Anne adalah isteri yg plaing terkenal di antara ke enam2 isteri Raja Henry kerana beliau seorang yg baik hati dan suka bergaul dgn rakyatnya. Beliau adalah keturunan rakyat biasa yg merupakan bekas org gaji isteri pertama Raja Henry, Puteri Catherine dari Arogoon ketika Raja Henry jatuh cinta lalu melamarnya. Anne bukanlah gadis yg sgt jelita tetapi dia sebenarnya sgt cerdik dan berwibawa menguruskan hal2 pemintahan England. Anne ditabalkan menjadi permaisuri pd Jun 1533. Beliau akhirnya melahirkan Puteri Elizabethpd September dlm tahun yg sama. Bagaimanapun Raja Henry tidak berpuas hati kerana inginkan seorang anak lelaki. Permaisuri akhirnya dijatuhkanhukuman mati dgn dipancung atas tuduhan tidak mengikut perintah Raja Henry.

BUDAK KURANG ASAM
Seorang budak lelaki 15tahun di sebuah daerah di Atlanta dihukum membersihkan tandas di sebuah pawagam selama 100jam kerana dia di dapati berdiri dan kencing di beberapa tempat duduk di pawagam itu semasa menyaksikan filem Titanic. Pihak pengurusan telah membawa budak iyu ke balai polis dan dia mengaku akan kesalahannya kencing di tempat awam dan melakukan vandalisme.

INSURAN AISKRIM?xpenah dengar pon..
Banyak benda boleh di insurankan. Bukan saja kereta, rumah, nyawa dan harta benda lain juga turut diinsurankan pd zaman moden ini. Tetapi pernahkah anda dengaer tentang insuran aiskrim?. Di beberapa tempat di California setiap aiskrim yg anda beli itu diinsurankan. Ini bertujuanmengelakkan anda kerugian sekiranya aiskrim yg anda beli itu terjatuh. Ini bermakna anda akan mendapat yg baru sekiranya aiskrim yg anda beli terjatuh ke lantai atau tanah.emmm nk pecaya ke idan nih.

GILA WAYANG
Kajian di Amerika Syarikat telah membuktikan bahawa 90%drp penduduk negara itu akan pergi menonton wayang sekiranya sebuah filem yg besar dan bertaraf `blockbuster' ditayangkan. Tahun lalu (1997), kajian mengatakan bahawa 80% penduduk Amerika menonton 'The Lost World" di pawagam pd hari pertama tayangannya saja.

KHAMIS
Bagi Frederic dr Belgium, hari Khamis adalah hari yg plaing sial baginya. Frederic yg pernah dilanggar kereta pd hari Khamis beberapa tahun yg lalu menyebabkan dia koma dan terlantar di katil hospital selama 3 tahun. Apabila beliau terjaga drp koma pd hari Rabu tahun 1994, beliau terperanjat apabila mendapat tahu esoknya adalah hari Khamis. Beliau membunuh diri pd keesokan harinya dgn memotong pergelangan tangannya dgn pisau kerana menganggap hari Khamis merupakan hari yg sial yg tdk akan dihadapinya lagi.adeh.mengantuknyer gue..

sumber : mastika

:hi::inlove::wave: